شناسهٔ خبر: 13403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی حفظ و نگهداری تجهیزات در بندر شهید رجایی/ وجود چهار هزار دستگاه تجهیزات در بزرگترین بندر ایران

بندر شهید رجایی معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های حفظ و نگهداری تجهیزات بندری با حضور مدیران و سرپرستان فنی شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا پوررجبی آشنایی با روش‌های مختلف نگهداری و تعمیرات، ارتعاش، روغن، اندوسکوپی صنعتی، حرارتی و ترموگرافی تجهیزات را از اهداف این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

وی افزود: در این دوره، شرکت‌های بندری با روش‌های شناسایی نقص‌های فنی با استفاده از مقادیر کلی ارتعاش و آنالیز فرکانس، نحوه کارکرد تجهیزات ارتعاش سنجی و دوربین‌های ترموگرافی تجهیزات بندری آشنا شدند.

پوررجبی در ادامه بیان کرد: این دوره آموزشی به همت گروه مشاوران فرناس تکنولوژی و اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی با حضور نمایندگانی از ۵۰ شرکت برگزار شد.

وی در پایان گفت: مراقبت و عیب‌یابی چهار هزار دستگاه فعال تخلیه و بارگیری کالا و ارزش ریالی بالای تجهیزات ضرورت رسیدگی برای بهبود عملیات در زنجیره تأمین کالا را بیشتر کرده است.

سید مشکوه جلیلیان رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این مورد بیان کرد: این دوره آموزشی یک روزه با حضور حجت‌الله احمدی استاد برجسته دانشگاه تهران و محقق دانشگاه تورنتو کانادا برگزار شد.

وی گفت: به روز رسانی دانش فنی و تخصصی مدیران و سرپرستان فنی تجهیزات بندری با هدف بهبود سرعت عملکرد و افزایش طول عمر تجهیزات در دستور کار سالانه اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است.

این مقام مسئول تأکید کرد: تکنیک‌های مختلف پایش وضعیت در حوزه نگهداری و تعمیرات تجهیزات بندری از سال ۸۵ در این بندر پیگیری و در سامانه اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی این اداره‌کل، اجرایی شده است./

نظر شما